2009. május 21., csütörtök

Érdekesség

MA egy olyan helyen jártam, ahol még sosem. A hely neve: MTA Pszichológiai Kutatóintézet Fejlődéslélektani Osztály. A mamával mentünk el oda, hogy segítsük a nénik és bácsik munkáját, akik különböző kisérleteket végeznek.
Most 10 hónapos babákat vártak( én épp ma lettem annyi)egy kis játékra.
Két feladat volt csak. Először egy kis játékot kellett megnéznem ahol ajtók nyíltak ki. Sajnos sötét volt, és egy helyben is kellett ülni, így ezt pillanatokon belül meguntam. A mama sem segíthetett rajtam mert ő nem is látott semmit, nagy szemüveget adtak rá.
De végül a néni azt mondta jól csináltam mert bár nem akartam egy helyben megülni, de az ajtókat jól megfigyeltem.
Utána sajnos megint ülős játék jött, de jóval izgalmasabb. A bácsi eldugott egy játékot a doboz alá és nekem ki kellett találnom hova dugta. Juszt se mutattam meg, pedig tudtam ám:)De a bácsi rajta kapott és mondta hogy bár a dobozt nem emeltem fel vagy mutattam rá, de a szemem a jó doboznál járt.
szóval a végén megdicsért és adott nekem emlékbe egy kis macikát. És megbeszéltük megyünk máskor is.

Ma történt még sok jó dolog is: megérkezett az új ülésem, ami szuper kényelmes, jót játszottam a játszótéren és ügyesen nem vettem a kavicsot a számba...
De történt rossz is: egész nap nem akartam enni( nem is ettem hiába kínált a mama bármivel), köpködtem és még mindemellé a papa sem jött haza lefekvésig, mert fotózni ment egy divatbemutatóra.
Próbáltam megigérni a mamámnak hogy holnap enni fogok és nem köpködök( bólogattam nagyokat)majd nagyon igyekszem megtartani!

2 megjegyzés:

mayertimi írta...

Ez nagyon érdekes lehetett, és mire jutottak a teszt végén?
Igazából mire szolgált ez a megfigyelés, "játék"?
Én is kiváncsi lennék, hogy Blankára mit mondanánk. Régóta kacérkodom a gondolattal, hogy elmegyünk a Gekkoba, hogy nézzék meg mit érdemes fejleszteni vagy mire kell figyelni Blankánál. Szerintem nagyon okos baba, de az egyáltalán nem tetszik nekem, hogy mostanában semmi újat nem produkál. Pl. megállás nélkül tanítom neki a pápázást, de az istennek sem akar integetni. Vagy a halandzsán kívül értelmes szót nem akar mondani. Mozgás fejlődése szerintem normálisa, legalábbis a normális ütemben zajlik, ezzel nincs bajom. Ha két kezét fogom, már szépen megy, egyedül pedig néha bepróbálkozik 2 puff között. Van hogy egy nagy esés lesz belőle :-))) De én ennek is örülök, mert más baba elmúlt 1 éves de még felállni sem tud. Szóval annyira más minden gyerkőc.

Puszi nektek!

Mimi írta...

Szia!
Semmilyen szemelyes velemenyezest nem mondtak, csak egy adat lesz. Viszont potn ennyit mondott a ficko is aki csinalta a vizsgalatot, hogy minden gyerek nagyon mas, es ezek a kulonbsegek idovel elmulnak.
Mert hogy Anna sem csinalta meg a feladatot, holott elvileg a targykovetes 8 honapos kortol van, a kereses 9. O a szemevel kovette de nem mutatott ra( o semmire nem mutat)nem erdekelete, en ezt mondtam is a sracnak hogy o ilyen, szoktunk vele ilyent jatszani, de fogja magat es tovabb all, mint hogy keresse. Erre mondta hogy ezek szemelyes elteresek, es nemkell kiakadni hogy egyik tudja masik nem. Mondta szerencsesebb lenne minden iyen tudasra 3-4 honapos intervallumot megadni, mert olyan mas a fejlodes uteme.

Amugy ne buslakodj. blanak is joval a kora elott jar:) Es ez meg hogy mostanaban kevesebb az uj tudomany ertheto, errol mar olvasta hogy ilyen leszminden fejlodesi szakaszban. Most emesztik amit mar tudnak es informalodnak. Anna is van hogy hetekig nem csinal semmi ujat, sot a regiek kozul is elfelejt.
De majd elojonnek ezek, meg jonnek az ujjak.
Igazabol beszed teren Anna sem all nagyon jol. A baba mama ertheto,meg a vau, de ezek is esetlegesek mikor mondja meg hogyan.
A papa meg lehet mar egyfajta dac is nem?Tobb gyereket ismerek aki nem integet, ezen ne izgulj.Anna meg integet funek fanak, es allando kudarca van hisz az emberek fele nem int vissza.

Szoval csinald csak amit te erzel, es ezt mind mind magaba szivja:)
Ne aggodj nagyon szupi csaj Blanka!
Csak olyan jo lenne mar talalkozni!!!!!!!!!!